Търсене

Българските (грешни) начини за разпускане

Петък, 11 Май, 2018

Ние българите понякога имаме учудващи начини да разпускаме. Повечето от тях ни карат да се чувстваме добре психически, за сметка на нашето физическо състояние. Не е ясно защо предпочитаме тези саморазрушаващи начини за релаксация, но ето няколко от тях - нека се посмеем заедно:

Класиката кафе + цигари

Започваме с класическото съчетание кафе + цигари. Кой от нас не е изчезвал от офиса за 10 минутки с цигара, кафе или и двете в ръка? Схващането, че цигарите "успокояват" е много грешно. Всъщност ни успокоява навика, че правим нещо познато, от което ще изпитаме удоволствие. Успокоение носи и фактът, че свързваме цигарите с почивка и свободно време. Когато запалите цигара, вдишвате дълбоко и издишвате дълго и бавно. В рамките на това вдишване тялото получава прилив на кислород към сърцето и мозъка и тялото се успокоява. Не заради цигарата, а заради процеса на вдишване и издишване.

Алтернативен полезен начин за разпускане може да е просто да поемете дълбоко въздух 2-3 пъти. Така зареждате тялото си с кислород, но го предпазвате от отровите, които никотинът съдържа.


Да клюкарстваме

Ами, и да отричаме и да си мислим, че не е така, всички го правим. Всички клюкарстваме. За всичко. И не спираме само до там. Ръка за ръка с клюкарстването върви и набирането на информация за клюкарстване, тоест шпионирането. Правим го понякога без да искаме, без дори да осъзнаваме, че гледаме новите обувки на колежката или наблюдаваме готиния съсед от терасата. Любопитни сме и искаме да споделим резултатите от нашите наблюдения с някого. А това ни дава странно необяснимо задоволство.

Като алтернатива можем да си намерим хубава книга и да си почетем на спокойствие, без излишни разсейвания.


Да се напием

Ето това вече е доста странен начин да разпуснем, който не е разпространен само по българските географски ширини. Алкохолът, подобно на никотина, има пагубен ефект върху нашето тяло. Но фактите са си факти и когато си позволим питие, две-три, че и повече, магически започваме да се чувстваме много по-добре. Забравяме тревоги, страдания, болки. С две думи, за кратък период от време, ставаме суперхора. Но това определено не е начин за разпускане, защото след като всичко приключи най-малкото, което изпитваме е главоболие. А за силен махмурлук с чести посещения на малки стаи, облицовани с фаянс и теракота, дори няма да говорим.

Алтернативата тук е добра компания и самоконтрол.


Да преядем

Колко от вас гладуват цял ден, заради липса на време, а когато се върнат вкъщи, се натъпкват до пръсване? Или пък чакате уикенда, за да посетите онази сладкарничка с шоколадовите торти с много крем, от които едно парче не е достатъчно, защото всичко просто е прекалено вкусно? Не допускайте единственото щастие в живота ви да е храната. Хапвайте, но слушайте тялото си и не го пренасищайте с трудни и тежки за смилане храни. То ще ви е благодарно, гарантираме ви.

Още един път ще споменем самоконтрола като начин за справяне със ситуацията.


Да гледаме новини

Да седнем да вечеряме и да пуснем новини. Това е може би едно от най-лошите неща, които можете да си причините. Особено с българските новини. Един приятел нарича новинарските рубрики с обобщаващото "Кой е умрял днес?". Нужно ли е да казваме, че ни засипват с негативизъм и ненужна информация. Животът изобщо не е толкова лош.

Убедете се сами, като излезете навън. Прекарайте време сред природата. Спортувайте. Правете планински преходи. Посещавайте исторически обекти. Научете повече за града, в който живеете. Бъдете активни и се срещайте с повече хора - те са реалната ситуация в България, а не телевизионните новини.


Намерете баланса между грижата за психическото и физическото си благоденствие. Не наблягайте в повече нито на едното, нито на другото. Този баланс ще ви даде едно чувство за цялост, задоволеност и щастие, от които се нуждаем ежедневно. Преборете вредните навици преди те да преборят вас.slfcr.png

Илюстрация: SelfCare.bg © Всички права запазени
Автор
Екипът на SelfCare.bg
ПИШЕТЕ МИ НА: info@selfcare.bg
Още статии от мен
Сайтът използва "бисквитки" (cookies), за да персонализира съдържанието и да анализира трафика си. Повече подробности може да прочетете ТУК.
Разбрах