Търсене

Каква е хранителната стойност на овесените ядки?

Вторник, 29 Май, 2018

Овесените ядки са пълнозърнеста храна, което означава, че е минимално преработена и съдържа повече витамини, минерали, фибри и фитонутриенти, отколкото повечето рафинирани или преработени зърнени храни. Хапването на овесена каша също така ви снабдява с енергия, протеини и здравословни мазнини.

Хранителната стойност на овесена каша варира в зависимост от това, дали е готвена, обогатена или ароматизирана и дали е приготвена с вода или мляко.

Калории, протеини и мазнини

Закуската с овесени ядки ви снабдява с калории, протеини и мазнини, необходими за енергия през деня. Една чаша обикновена овесена каша, приготвена с вода ви дава 166 калории (данни на Министерството на земеделието на САЩ). Също така ви доставя 6 гр протеин и 4 гр мазнини на порция.

Тези хранителни вещества не само ви дават енергия, но също така спомагат за поддържане на мускулната маса, нивата на телесните течности, тъканите и клетъчната структура и спомагат за усвояването на мастноразтворимите витамини и клетъчната сигнализация.


Съдържание на въглехидрати

Овесените ядки са добър източник на здравословни въглехидрати. Тъй като овесена каша е пълнозърнестa, тя съдържа сложни въглехидрати като диетични фибри. Ще получите 28 гр въглехидрати от обикновената овесена каша, 4 гр от които са от диетични фибри.

Вашето тяло разчита на фибри, за да поддържа правилното храносмилане. Разтворимите фибри, които се намират в овеса, също могат да ви помогнат за регулирането на нивото на холестерола и кръвната захар. Тъй като фибрите набъбват в храносмилателния тракт, овесените ядки също така засищат след хранене и могат да помогнат за отслабване или за поддържане на теглото.




Минерали

Консумирането на купичка овесена каша ви осигурява повече от половината от минералния манган, от който се нуждаете всеки ден. Манганът играе роля в образуването на съединителна тъкан, кости, фактори на кръвосъсирването и полови хормони и подпомага енергийния метаболизъм, абсорбцията на калций, регулирането на кръвната захар и нормалната мозъчна функция.

Ще си набавите и с 15 до 18% от дневната стойност фосфор, цинк и селен и 10% от дневната стойност за желязо. Тези минерали поддържат вашата имунна система, помагат за здрави кости и зъби и правилното производство на червени кръвни клетки.


Обогатени овесени ядки

Някои овесени ядки са обогатени, което означава, че хранителни вещества се добавят към овеса, за да се увеличи хранителна му стойност, докато други овесени ядки не са обогатени. Повечето овесени ядки, които се продават на едро не са обогатени. Предварително опаковани, овесените ядки за мигновено готвене или ароматизираните такива обикновено се подсилват.

Основната хранителна разлика е, че обогатените овесени ядки съдържат повече желязо, калций и витамините от тиамин В, ниацин, рибофлавин, B-6 и фолат на порция. Витамините от група В помагат на тялото ви да метаболизира енергията, да поддържа правилния растеж и развитие, да поддържа нервната ви система добре, да помага при образуването на червени кръвни клетки.

  • Хранителна информация за 100 гр овесени ядки:
  • Мазнини - 1,4 гр
  • Натрий - 49 мг
  • Калий - 61 мг
  • Въглехидрати - 12 гр
  • Протеин - 2,4 гр
  • Витамин А - 8%
  • Калций - 8%
  • Желазо - 33%
  • Витамин B6 - 15%
  • Магнезий - 6%

ОЩЕ ЗА ОВЕСЕНИТЕ ЯДКИ ВИЖТЕ ТУК



Снимки: SelfCare.bg | pixabay.com
Автор
Екипът на SelfCare.bg
ПИШЕТЕ МИ НА: info@selfcare.bg
Още статии от мен
Сайтът използва "бисквитки" (cookies), за да персонализира съдържанието и да анализира трафика си. Повече подробности може да прочетете ТУК.
Разбрах