Търсене

Магданоз - 10 страхотни ползи за здравето

Сряда, 06 Юни, 2018

Повечето хора гледат на магданоза само като на подправка, но това растение има силни лечебни свойства, които се използват от човечеството от близо 2000 години.

Той помага за поддържане на сърцето здраво, за повишаване на имунитета, за освежаване на дъха и за понижаване на риска от развитие на множество други заболявания. Поръсен на салати и месо, разбъркан в супи или направен на чай, магданозът е отлична билка, която да включите в хранителния си режим.

Ето 10 ползи за здравето от магданоза:

1. Подобрява имунитета

Само една супена лъжица магданоз ви дава до 8% от препоръчителното дневно количество витамин С, което прави тази вкусна подправка перфектна за повишаване на имунитета. Витамин С подпомага поддържането на силни бели кръвни клетки, които се борят с инфекции, вируси и бактерии.

2. Пълен е с желязо

Желязото е важно за кръвта, тъй като помага за окисляване на тялото ви чрез увеличаване броя на червените кръвни клетки. Една чаша нарязан магданоз ще ви даде 20% от дневната доза желязо. Забележителен подвиг за една малка билка.

3. Помага на раните да зарастват по-бързо

Витамин К е от съществено значение за правилното съсирване на кръвта и ефективното лекуване на раните, а магданозът е отличен източник на този витамин. Половин чаша ще ви даде 496 мг, което е над 500% от дневното препоръчвано количество витамин, което със сигурност ще помогне за зарастване на раните.

4. Помага за очите

Витамин А е основен витамин за поддържане на здравето на вашите очи и само половин чаша нарязан магданоз отговаря на 84% от препоръчителната дневна доза. Също така съдържа лутеин и зеаксантин, които са каротеноиди и помагат да се запазят очите светли и блестящи и без увреждане от слънчева светлина.

5. Пръв приятел на сърцето

Фолиевата киселина е от голямо значение за кръвта и здравото сърце, а магданозът предлага 12% от препоръчителната дневна стойност фолиева киселина само в половин чаша. Хомоцистеинът е аминокиселина, която, когато е повишена, може да предизвика инфаркти. Фолатите в магданоза помагат да се противодейства на това, като се разгради присъствието на хомоцистеин, което води до по-здраво сърце.


ОЩЕ ЗА МАГДАНОЗА ПРОЧЕТЕТЕ ТУК


6. Балансира телесните течности

Магданозът съдържа калий и магнезий, които работят заедно, за да балансират нивата на течности в организма. Те намаляват възпалението, премахват излишната вода и поддържат балансирано кръвно налягане. Една чаша магданоз предлага 8% от препоръчителната дневна стойност всеки един.

7. Зареден е с антиоксиданти

Антиоксидантите като лутеоилин, ликопен и бета каротин помагат да се намали и предотврати увреждането на свободните радикали, което разболява клетките. Чрез намаляване на възпалението и оксидативния стрес се елиминира възможността от заболяване. Магданозът предлага приличен източник на тези силни антиоксиданти.

8. Помага за контролиране на артрита

Комбинацията от витамин С, витамин К, калий, калций и антиоксиданти прави магданоза лечител на болезнените симптоми на артрита. Тези свойства са с противовъзпалителен характер и помагат да се възстановят нивата на калция, алкалността и костната плътност. Само няколко клонки през седмицата могат да окажат значително влияние в борбата срещу артрита.

9. Поддържа зъбите здрави

Естествените антибактериални свойства унищожават стръвта за микроби в устата ви, поради което магданозът често се предлага като решение за по-свеж дъх. Високите нива на калций и хлорофил помагат за здравето на устата, за силни зъби и розови венци.

10. Страхотен е за храносмилателната система

Една чаша магданоз предлага 8% от ежедневните ви нужди от фибри, както и интензивна доза антиоксиданти и детоксикиращи свойства. Тази комбинация ви помага да поддържате дебелото черво чисто и без токсини, както и да премахвате излишните отпадъци, мазнините и течностите. В продължение на дълъг период от време, редовната консумация на магданоз може да ви помогне да отслабнете поради подобряването на храносмилателната система.slfcr.png

  • Хранителна информация за 100 гр.
  • Мазнини - 0,8 гр
  • Натрий - 56 мг
  • Калий - 554 мг
  • Въглехидрати - 6 гр
  • Белтъчини - 3 гр
  • Калций - 138 мг
  • Витамин С - 133 мг
  • Желязо - 6,2 мг
  • Витамин В6 - 0,1 мг
  • Магнезий - 50 мг


Снимка: SelfCare.bg © Всички права запазени
Автор
Екипът на SelfCare.bg
ПИШЕТЕ МИ НА: info@selfcare.bg
Още статии от мен
Сайтът използва "бисквитки" (cookies), за да персонализира съдържанието и да анализира трафика си. Повече подробности може да прочетете ТУК.
Разбрах