Търсене

Нови

Грижа за мен

Природни съкровища

Тиква

Плодов зеленчук・Cucurbita・Мезоамерика, Андите

Като храна тиквата намира приложение в десертната кулинария, защото съдържат голямо количество плодова захар. Тиквата обаче е ниско калорична и затова се препоръчва на хора с бъбречни и сърдечносъдови заболявания.

Семките също се консумират. Те са богати на протеини, витамини, желязо, фосфор, цинк и др. В 100 g тиквени семки се съдържат 46% от задължителният дневен прием на магнезий за организма.

Части, които се използват: самият зеленчук и семките му

Терапевтични ползи: при проблеми с простатата, при често уриниране и др.


  • Хранителна информация за 100 g
  • Енергия - 16 kcal
  • Захар - 2,2 g
  • Диетични фибри - 1,1 g
  • Мазнини - 0,2 g
  • Протеин - 1,2 g
  • Витамин B1 - 0,048 mg
  • Витамин B6 - 0,218 mg
  • Витамин C - 17 mg
  • Витамин K - 3 μg


Виж още >
Лайка

Билка Chamomilla • Европа, Северна Америка


Лайката намира широко разпространиение в козметичната, хранителната и парфюмерийната индустрия. Използвано като козметично средство, растението подчертава русия сват на косата, намалява стреса и има релаксиращо действие. Отвора от лайка може да помогне при безсъние и при кожни проблеми като екзема.

Лайката има антисептични, дезинфекциращи, бактерицидни и антиглистни свойства.


Части, които се използват: цветове

Терапевтични ползи: противовъзпалително и болкоуспокояващо средство, успокоява, подпомага храносмилането


ВНИМАНИЕ! Тъй като лайката може да предизвика контракции не трябва да се приема от бременни жени. Не бива да се приема и от хора със сърдечно-съдови заболявания. Лайката причинява сънливост, затова не я употребявайте докато шофирате или боравите с машини.


  • Хранителна информация за 100 гр. чай от лайка
  • Енергия - 1kcal
  • Въглехидрати - 0.20 g
  • Диетични фибри - 40.3 g
  • Витамин А - 20 IU
  • Натрий - 1 mg
  • Калий - 9 mg
  • Калций - 2 mg
  • Мед - 0.015 mg
  • Желязо - 0.08 mg
  • Магнезий - 1 mg
  • Манган - 0.044 mg
  • Цинк - 0.04 mg
  • Кафеин - 1 mg
  • Каротен-ß - 12 µg



Виж още >
Овесени ядки

Пълнозърнесто растение • Avena sativa Европа и Северна Америка


Овесените ядки са много добър източник на фибри, особено бета глюкан, и имат високо съдържание на витамини, минерали и антиоксиданти. Пълнозърнестият овес е единственият източник на уникална група от антиоксиданти, наречени авенантрамиди, за които се смята, че служат за профилактика срещу сърдечни заболявания.

Поради многобройните си здравни ползи, като понижаване на кръвната захар и нивата на холестерола, овесените ядки често са предпочитани в приготвянето на здравословни ястия.


Части, които се използват: зърна

Терапевтични ползи: понижаване на кръвната захар и нивата на холестерола


  • Хранителна информация за 100g
  • Калории - 389 kcal
  • Вода - 8%
  • Протеин - 16,9g
  • Въглехидрати - 66,3g
  • Захар - ~
  • Фибри - 10,6g
  • Мазнини - 6,9g
  • Омега 3 - 0,11g
  • Омега 6 - 2,42g
  • Трансмазнини - ~
  • Въглехидрати - 66% /от които - 1% захар; 11% фибри/
Виж още >

Здраве & Тонус

Плюс

Сайтът използва "бисквитки" (cookies), за да персонализира съдържанието и да анализира трафика си. Повече подробности може да прочетете ТУК.
Разбрах