Търсене

5 признака, че стресът в живота ви е много по-сериозен отколкото мислите

Сряда, 09 Май, 2018

Постоянният стрес може да причини сериозни поражения върху тялото.

  • Стресът оказва влияние както върху физическото, така и върху психическото ни състояние.
  • Стресът, който затихва и отново се появява и който пречи на ежедневния ни начин на живот, и честото боледуване са индикатори за едно по-сериозно психическо състояние.
  • Важно е да изградите навици, които се борят срещу стреса.


Има разлика между стрес и стрес. Хроничният стрес може да бъде свързан със състояния на депресия, безсъние, проблеми със стомаха, сърдечни заболявания и др. Вижте кои са най-честите симптоми на постоянният стрес:


Повтарящ се стрес

Първото нещо, което трябва да направите е да разпознаете дали стресът ви е хроничен (дългосрочен) или остър (краткосрочен). Хроничният стрес може да доведе до изчерпване на начините за преодоляването му и промяна на химичния ви баланс, които влияят върху вашето здраве.




Стресът оказва влияние на всекидневието ви

Ако стресът пречи на ежедневието ви, това често е знак за нещо по-сериозно. Работата ви се струва по-трудна, карате се често с вашата половинка, загубили сте интерес към обичайните си дейности или имате продължителни проблеми със съня. В тези случаи трябва да вземете мерки като говорите с лекар.



Разболявате се лесно и/или боледувате често

Колкото по-стресирани сте, толкова по-слаба е имунната ви система, което пък е предпоставка за често боледуване.


Имате проблеми със стомаха

Здравето на червата, бактериите и пробиотиците се превърнаха в гореща тема за разговор в здравните новини, защото гастроинтестиналното разстройство е често срещан симптом на стреса. Стресовите събития в живота са свързани с храносмилателни състояния, включително възпалителна болест на червата, синдром на раздразнените черва и гастроезофагеален рефлукс.


ДОМАШЕН СПА ДЕН: РЕЛАКСИРАЩА ПРОЦЕДУРА ЗА КРАКА С ЕТЕРИЧНИ МАСЛА


За да се почувствате по-добре, помислете кои са стресовите ситуации в живота ви и се опитайте да ги елиминирате. Яжте здравословно, правете дълги разходки сред природата и релаксирайте максимално. slfcr.png


Снимка: unsplash.com



Автор
Стела Пенева
ПИШЕТЕ МИ НА: stela@selfcare.bg
Още статии от мен
Сайтът използва "бисквитки" (cookies), за да персонализира съдържанието и да анализира трафика си. Повече подробности може да прочетете ТУК.
Разбрах